Poprawna odległość billboardu od brzegu  jest ważnym elementem uregulowanym w przepisach (Ustawa o drogach publicznych).Umieszczenie reklamy w odpowiednio widocznym miejscu jest dla nas bardzo ważne, jednak równie ważne jest bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego – producenci i monterzy reklam outdoorowych muszą brać pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo ruchu drogowego. Ważne jest aby każda reklama była oddalona od trasy ruchu o odpowiednio zmierzoną i zbadaną ilość metrów. Ustawa o drogach publicznych daje możliwość montażu reklam równolegle do dróg różnego typu z uwzględnieniem właściwej odległości. Dystans (potocznie odległość reklamy od pasa drogowego) wyliczamy zawsze od boku pasa ruchu  do końcowego  punktu reklam. Na dole znajdą Państwo wykorzystywany wykaz, w którym podane są wszystkie typy dróg wraz z  ustalonymi przez Ustawodawcę odległościami.

  1. Autostrada
    – Teren Zabudowany – 30 m
    – Teren Nie zabudowany – 50 m
  2. Droga Ekspresowa
    -Teren Zabudowany – 20 m
    -Teren Nie zabudowany – 40 m
  3. Droga Krajowa
    – Teren Zabudowany – 10 m
    – Teren Nie zabudowany – 25 m
  4. Droga Wojewódzka i Powiatowa
    – Teren Zabudowany – 8 m
    – Teren Nie zabudowany – 20 m
  5. Droga Gminna
    – Teren Zabudowany – 6 m
    – Teren Nie zabudowany – 15 m

Powyższe odległości są jednak ustawowe i zawsze mogą ulec zwiększeniu. Są to jednak najmniejsze wymagane metry na poszczególnych drogach w terenach zabudowanych i niezabudowanych.

Jako eksperci w dziedzinie produkcji i montażu reklam wielkoformatowych zawsze przestrzegamy odpowiednich odległości jednocześnie dbając aby każda z lokalizacji wybranych przez nas dla Klientów była odpowiednio przystosowana do ekspozycji reklamy z uwzględnieniem jak najlepszych najazdów z obu stron.

Odległość konstrukcji reklamowej od drogi

Udostępnij
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Data powstania :

Zobacz inne nasze wpisy:

Przewiń do góry