Jakie powinny być rozmiary billboardów reklamowych?

Firmy zajmujące się projektowaniem i konstrukcją zewnętrznych reklam oferują szeroki wybór wymiarów tablic i billboardów reklamowych dla potencjalnego klienta. Decyzja finalna odnośnie odpowiedniej wielkości reklamy zewnętrznej zależy od wielu czynników, między innymi tematyki jaką ma przedstawiać projekt graficzny oraz jaki sposób będzie najodpowiedniejszy aby projekt miał możliwość dotarcia do najszerszego grona odbiorców i okazał się być na tyle interesujący by zapadł w pamięć odbiorcy, wynajem billboardów to na pewno dobra forma reklamy.

Warto wziąć pod uwagę, że im bardziej kreatywna tablica reklamowa, tym większa możliwość na to, że propozycja oferty utkwi w pamięci człowieka, powodując aktywne zainteresowanie z jego strony.

Kolejną istotną sprawą jest właściwe umieszczenie danej wielkości billboardu np. do gruntu i montaż konstrukcji reklamowych w przestrzeni, czy też na terenie całego miasta, aby informacja dotarła do największej liczby osób, co jest równoznaczne z tym, że prędzej znajdzie się odbiorca który z proponowaną ofertę sprawdzi i z niej skorzysta, dając wymagany rezultat czyli zakup reklamowanej usługi bądź produktu.

Rozmiary billboardów reklamowych podzielone są na dwie podstawowe grupy: standardowe i indywidualne

Wymiary standardowe
Wymiary standardowe to przyjęte wymiary reklam billboardowych wolnostojących z których korzystają studia i biura projektowe zajmujące się przygotowywaniem reklam na zamówienie przez klienta. Firmy zapraszają do współpracy i oferują portfolio z propozycjami na terenie całej polski, więc klient ma ułatwiony wybór jeśli chodzi o odpowiedni wymiar billboardu reklamowego na potrzeby indywidualne własnego biznesu.

Propozycje wymiarów billboardów i banerów reklamowych outdoor

Mniejsze billboardy:

  1. 120×180 cm to wymiary reklamy outdoorowej która widywana jest najczęściej na poczekalniach na przystankach autobusowych albo przymocowywana do latarni, które mogą oświetlić ulice, co szczególnie powszechnie stosowane jest w dużych miastach; umieszczana jest zwykle za szybą pcv i ma formę plakatu reklamowo – informacyjnego; jest to tzw. citylight.
  2. 300×200 cm (6m2) to reklama będąca najczęściej umieszczana na nośnikach reklamowych w przejściach takich jak tunele prowadzące do stacji kolejowej czy metro, a także pod ulicami; w miejscach dużej i częstej rotacji przechodniów; reklama ta nosi nazwę metro billboardów.
  3. 504×238 cm (12m2) jest to standardowych rozmiarów tablica, która proponowana jest do centrum miasta, umieszczana na budynkach czy w wyznaczonych do ekspozycji miejscach przy drogach miejskich i zamiejscowych; jest to tzw. euro billboard lub europlakat.
  4. 500×250 cm (12,5m2) opcjonalny format, który można zastosować w miastach czy przy drogach samochodowych. Jest największy typ konstrukcji reklamowych przeznaczonych do przekazywania treści.

Większe billboardy:

  • 6×3 m (18m2) – wymiary powinny mieć kilka zastosowań, jest to jedna z propozycji często umiejscowiona przy drogach gminnych i lokalnych; billboard stosowany jest jako reklama siedziby firmy, umieszczany przy galeriach handlowych czy miejscach handlu detalicznego i hurtowego.
  • 10×3 m to propozycja reklamy tranzytowej widywanej na wszelkiego rodzaju pojazdach do tego celu przeznaczonych, także na autobusach, tramwajach; stosowana jest jako konstrukcja przy drogach wojewódzkich i krajowych; a także jako banner, który można przenosić i umieszczać w wybranych miejscach w zależności od aktualnej potrzeby.
  • 12×4 m (48m2) wymiar billboardu reklamowego jest popularny dla zastosowania przy drogach krajowych, ekspresowych, autostradach, gdzie wielkość proponowanej powierzchni reklamowej przykuwa wzrok kierowcy; możliwe jest przygotowanie reklamy w sposób dwustronny na jednej powierzchni – są to standardowe billboardy, nośniki reklamy outdoorowej.
  • 18×6 m to reklama konstrukcyjna dużych rozmiarów, druk wielkoformatowy którego zastosowanie jest sugerowane klientom do przeznaczenia przy drogach wszelkiego rodzaju, ze skupieniem na ekspresowe i autostrady. Najczęściej rozciągnięta na specjalnym rusztowaniu, związana z gruntem.

Indywidualne wymiary i formaty billboardów

Wymiary indywidualne billboardów reklamowych są przeznaczone szczególnie dla klientów którzy mają własną wizję reklamy i przygotowany projekt. Gotowy projekt wystarczy skontaktować i przesłać na podany adres internetowy wybranego biura projektowego czy drukarni w odpowiednim formacie pliku.

Warto pamiętać o tym, że jeśli zajdzie taka potrzeba to biura projektowe i agencje reklamowe mogą pomóc w realizacji, szczególnie kiedy klient ma swój pomysł na przekaz i grafikę treści reklamowych, ale nie posiada umiejętności pozwalających aby sfinalizować projekt w programie graficznym czy odręcznie.

Większość biur projektowych posiada m.in propozycję wydruku i wyboru indywidualnych wymiarów billboardów, jednak jeśli nie jest widoczna w ofercie udostępnionej dla klienta to warto zapytać o tą opcję podczas rozmowy na temat usługi.