Wady i zalety reklam zewnętrznych i banerów reklamowych outdoor
Reklama zewnętrzna od lat jest stosowana jako prezentacja usług i produktów marek i firm. Jest zauważalna w miastach i w drodze do nich. Widoczna szczególnie tam gdzie pojawiają się częste skupiska ludzi, tam gdzie bywają oni codziennie z uwagi na przemieszczanie się, a także gdy nadarzają się ku temu okazje, takie jak, przykładowo imprezy kulturalne.
Reklamy umieszczane są m.in na wszelkiego rodzaju afiszach, wielkich formatach na budynkach, większych i mniejszych billboardach, różnych tablicach i plakatach, banerach jak również na środkach komunikacji miejskiej, przystankach, słupach, wszędzie tam gdzie konsument będzie mieć kontakt z reklamą oraz dotrze do potencjalnego klienta – generalnie do szerokiego grona odbiorców.
Każdy ze sposobów reklamowania ma swoje zalety i wady, przyjrzyjmy się im ogólnie nieco bliżej, zestawiając w punktach te najbardziej charakterystyczne i najczęściej spotykane rodzaje reklamy i formy reklamy zewnętrznej.
Wady reklam zewnętrznych typu outdoor oraz ich słabe strony
Aby skupić się na tym co druk wielkoformatowy przynosi najlepszego, skupmy się początkowo na wadach, by móc od razu je wyeliminować podczas planowania rozmieszczenia i formy reklamy naszych produktów.
Nieprzemyślany projekt
Jedna z wad która może zaważyć na całej kampanii reklamowej, gdyż efekt może być odwrotny do zamierzonego i zamiast przyciągnąć klientów, po prostu ich odstraszy. Trzeba zwrócić uwagę na pomysł i umieszczenie go w przestrzeni w której reklama będzie się znajdowała, najlepiej w miejscach zamieszkania o dużym natężeniu ruchu.
Nie każdy pomysł jest dobry
Reklamy outdoor, kontrowersyjne i bardzo absorbujące mogą powodować kolizje samochodowe gdy są umieszczone przy drogach, a świecące neony i odblaski w miastach mogą być denerwujące co może zmniejszyć wieczorną frekwencję ludzi.
Uwaga na planetę
Często reklamy są produkowane z udziałem środków które szkodzą naturze. Niektóre projekty mogą nijak pasować do terenu i krajobrazu niszcząc wygląd otoczenia oraz odciągając z danego terenu ludzi.
Oszczędność i rozwaga
Zarówno jedno jak i drugie jest ważne, dotyczy to zarówno oświetlenia i jego wyboru, dlatego warto rozważyć opcję jaką proponuje energia odnawialna.
Co więcej, informacje dotyczące i przedstawiające daną reklamę nie powinny być przesycone informacjami, bo powoduje to rozproszenie uwagi odbiorcy.
Odpowiednia firma
Warto wybrać sprawdzonego dostawcę zajmującego się przygotowaniem reklam zewnętrznych, by zapewnić im jakość i trwałość. Nikt przecież nie chce by deszcz rozmazał grafikę, czy wiatr zmiótł reklamę z powierzchni ziemi.
Zalety reklam zewnętrznych i nośników reklam zewnętrznych
Zalet reklamy zewnętrznej jest całkiem sporo, przyjrzyjmy się im nieco bliżej by zaprojektować i wybrać najlepszy sposób reklamowania swojej oferty.
Dostępność i zasięg
Z uwagi na to, że reklamy outdoorowe są umieszczane w wielu miejscach gdzie pojawiają się ludzie, poprzez ich częstą styczność z nimi w przestrzeni publicznej, pojawia się większa szansa na zainteresowanie, a następnie skorzystanie z proponowanej oferty.
Informacje w jednym miejscu
Na reklamach zewnętrznych umieszczane są najważniejsze informacje dotyczące oferty, często wraz z zachęcającą grafiką, co powoduje że klient ma możliwość skorzystać z usługi natychmiastowo.
Skuteczna powtarzalność
W przypadku reklam – kiedy umieszczamy je w różnych formach w mieście czy przy drogach, przystankach autobusowych – zwiększa się szansa na to, że mało spostrzegawczy klient w końcu ją zauważy i podejmie działanie.
Ciekawy pomysł
Dzięki wielkoformatowym reklamom zewnętrznym dana firma ma okazję pokazać się ze swojej najlepszej strony, realizując projekt który ukaże jej wartość, jakość i przekaz. Możliwości jest sporo, może to być reklama statyczna, jak również angażująca publiczność, co sprawi że pojawi się połączenie emocjonalne i tym samym pamięć o niej będzie trwalsza. Dodatkowo można rozważyć zakup tablic reklamowych świetlnych, czyli citylight.
Przystępne koszty
Reklama zewnętrzna to dobra inwestycja, ponieważ za sprawą zasięgu oddziaływania w szybkim tempie zwracają się koszty, które zostały włożone w jej przygotowanie i ekspozycję.
Wybór formy przekazu
Możliwości jakie proponuje billboard reklamowy są spore ze względu na formę, ponieważ wybór obecny w ofertach firm projektowych proponuje wachlarz pomysłów, z których każdy klient wybierze odpowiedni dla zaprezentowania swojej reklamy wielkoformatowej.
Praktyczność materiałów
Nośnik reklamowy daje możliwość użycia go kilkukrotnie. Produkty takie jak banery czy konstrukcje na pojazdach, można z powodzeniem po zakończonej kampanii przechować i użyć następnym razem, gdy przyjdzie czas na jej powtórzenie.
Wytrzymałość i długowieczność
Prawidłowo przygotowane reklamy zewnętrzne, mogą służyć przez wiele lat, każdego dnia proponując ofertę kolejnym odbiorcom, co zwiększa nacisk na pojawianie się większej ilości klientów i zadowalającego zarobku dla firmy, dlatego ważne jest określenie zalet i wad reklam zewnętrznych przed rozpoczęciem działań z nimi związanych.