Poprawna odległość billboardu od brzegu jest ważnym elementem uregulowanym w przepisach (Ustawa o drogach publicznych).Umieszczenie reklamy w odpowiednio widocznym miejscu jest dla nas bardzo ważne, jednak równie ważne jest bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego – producenci i monterzy reklam outdoorowych muszą brać pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo ruchu drogowego. Ważne jest aby każda reklama była oddalona od trasy ruchu o odpowiednio zmierzoną i zbadaną ilość metrów. Ustawa o drogach publicznych daje możliwość montażu reklam równolegle do dróg różnego typu z uwzględnieniem właściwej odległości. Dystans (potocznie odległość reklamy od pasa drogowego) wyliczamy zawsze od boku pasa ruchu do końcowego punktu reklam. Na dole znajdą Państwo wykorzystywany wykaz, w którym podane są wszystkie typy dróg wraz z ustalonymi przez Ustawodawcę odległościami.
- Autostrada
– Teren Zabudowany – 30 m
– Teren Nie zabudowany – 50 m - Droga Ekspresowa
-Teren Zabudowany – 20 m
-Teren Nie zabudowany – 40 m - Droga Krajowa
– Teren Zabudowany – 10 m
– Teren Nie zabudowany – 25 m - Droga Wojewódzka i Powiatowa
– Teren Zabudowany – 8 m
– Teren Nie zabudowany – 20 m - Droga Gminna
– Teren Zabudowany – 6 m
– Teren Nie zabudowany – 15 m
Powyższe odległości są jednak ustawowe i zawsze mogą ulec zwiększeniu. Są to jednak najmniejsze wymagane metry na poszczególnych drogach w terenach zabudowanych i niezabudowanych.
Jako eksperci w dziedzinie produkcji i montażu reklam wielkoformatowych zawsze przestrzegamy odpowiednich odległości jednocześnie dbając aby każda z lokalizacji wybranych przez nas dla Klientów była odpowiednio przystosowana do ekspozycji reklamy z uwzględnieniem jak najlepszych najazdów z obu stron.